Meiden evenementen

Tina-dag

De Tina-dag is al jaren een begrip onder jonge meiden tussen de 9 en 15 jaar. Als ‘line-extension’ van het succesvolle meisjesweekblad TINA komen eind september jaarlijks rond 12.000 meiden samen in attractiepark Duinrell. Klein begonnen en inmiddels uitgegroeid tot een groot, zeer populair evenement onder de doelgroep en sponsors.

Op deze dag gaan ze lekker shoppen, beleven ze optredens van bekende Nederlandse en buitenlandse artiesten, doen ze mee aan wedstrijden en scoren ze informatie over van alles. Met een beetje geluk mogen ze ook nog Meet & Greet-en met bekende artiesten en auteurs.

Wat heb ik allemaal voor dit evenement gedaan?

Met veel plezier heb ik 12 jaar de Tina-dag georganiseerd in opdracht van de marketingafdeling van Tina. Van het samenstellen van sponsorpakketten, waar we vooral goed keken hoe de doelgroep op de beste manier met een product kunnen kennismaken, tot aan het regelen en adviseren van de artiesten die de redactie graag voor de meiden wil laten optreden. Daarnaast was Anke Meijer verantwoordelijk voor de overall organisatie, publieksregulatie, draaiboeken, regie en techniek van het showprogramma.

Fancy, Yes en Meidenmagazine

Wat voor evenement organiseer je voor stoere meiden die alles willen weten? Wij dachten meteen aan fun, shoppen en artiesten. Voor de Fancy en het Meiden Magazine hebben we een evenement in Walibi georganiseerd met artiesten, make-overs, shoppen, Meet & Greets. En ze konden gebruik maken van alle attracties in Walibi. En voor de Fancy lezeressen was er nog een volgende editie. Een mooi evenement in Amsterdam met optreden in Paradiso, filmpje pakken in City theater en shoppen in de buurt met grote kortingen.

Komen jonge kritische vrouwen wel naar een evenement van hun blad? Jazeker! De Yes live dagen in Batavia stad en in de Beurs van Berlage waren een groot succes. De evenementen gingen om zaken die de Yes lezeressen belangrijk vinden: muziek, beauty, kleding, shoppen, make-over maak ook het ‘mystieke. Zoals handlezen en horoscoop trekken. In Batavia stad waren goede afspraken gemaakt met de winkeliers over kortingen en speciale activiteiten en werden de lezeressen on the spot gescout door Max Models. In de Beurs van Berlage was er ook nog een modeshow, Meet & Greet met de artiesten en kregen ze een leuke goodie bag mee naar huis.

Werkzaamheden

Anke Meijer Evenementen verzorgde, in opdracht van de marketing en communicatie afdeling van de bladen, voor deze evenementen de logistiek rond de complete evenementen, het contact met de locatie, catering, daaiboeken en sponsorpakketten.